خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/25 - 11:24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
فلاحت پیشه :

مداخلات آمریکا در دیگر کشورها جز ویرانی ثمره دیگری ندارد

دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا با رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ویتو روساریو پتروچلی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا امروز شنبه (24/01/98) با حشمت­الله فلاحت­پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



دکتر فلاحت­ پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه طولانی مناسبات دوستانه دو کشور گفت: توسعه و تقویت ارتباطات و همکاری­های ایران و ایتالیا در حوزه­های مختلف بوی‍ژه میان مجالس دو کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است.



وی سطح فعلی مبادلات فیمابین را ناکافی خواند و افزود: توانمندی­های فراوانی در دو کشور وجود دارد که باید از آنها در جهت افزایش مبادلات فیمابین بهره برد. 



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ایستادگی دیگر کشورها در مقابل یکجانبه­گرایی آمریکا تاکید کرد و گفت: با نگاهی به اقدامات دو دهه اخیر آمریکا در جهان درمی­یابیم که مداخلات این کشور در مناطق مختلف که با هدف تحکیم یکجانبه­گرایی آمریکایی است، جز ویرانی و بی­ثباتی ثمره دیگری ندارد.



وی افزود: مقابله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گروهک تروریستی داعش که به اعتراف مقامات آمریکایی ساخته و پرداخته آنهاست، موجب گردید تا در روزهای اخیر شاهد اقدام کینه توزانه دیگری از سوی آمریکا نسبت به ایران باشیم. 



 فلاحت­پیشه در پایان این دیدار گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از توسعه همکاری­های پارلمانی با مجالس ایتالیا حمایت می­کند.



 



 



ویتو روساریو پتروچلی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا نیز در همین دیدار با ابراز تاسف از حادثه وقوع سیل در ایران گفت: ملت و دولت ایتالیا ضمن همدردی با مردم ایران، آماده  کمک­رسانی به سیل زدگان است و بزودی محموله کمک های این کشور به ایران ارسال می­گردد.



وی همچنین با ابراز خرسندی از سفر به ایران افزود: ایران و ایتالیا ضمن برخورداری از روابط عمیق و طولانی، مشابهت­های فراوانی با یکدیگر دارند.



رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا در تهران در ادامه گفت: ایران بعنوان کشوری با فرهنگ و تمدن غنی، نقش مهمی در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه و جهان دارد.



پتروچلی با اشاره به تداوم بحران لیبی گفت: متاسفانه غرب در قبال بحران لیبی بسیار بد عمل کرد و این عملکرد آنان بیشترین ضربه را به ایتالیا وارد کرده است.



رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا در پایان افزود: مجلس سنای ایتالیا خواستار گسترش همکاری­ در زمینه­های مختلف با مجلس شورای اسلامی است./ 

  • کد خبر : 277892
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار